خرابی ماشین میتواند آزاردهنده باشد. اما خرابی یک ماشین اجارهای میتواند به یک کابوس تبدیل شود. قبل از هر کاری، به آرامی خودروی خود را به کنار جاده هدایت کرده و فلاشرهای خود را روشن کنید. همیشه سعی کنید خودرو را به طور کامل از جاده خارج کنید، با این کار ایمنی بیشتری خواهید داشت و مانعی برای عبور خودروهای دیگر نخواهید بود. قبل از هر چیز سعی کنید منبع مشکل را تعیین کنید. بعد از این که مشکل را حدث زدید اولین کاری که باید انجام دهید این است که با شرکت اجاره خودرو تماس بگیرید و مشکل را برای آنها توضیح دهید. در بسیاری از مواقع کارشناسان باتجربه شما را راهنمایی خواهند کرد تا در صورتی که مشکل قابل بر طرف شدن باشد، به شما کمک کنند.
همیشه قبل از هر اقدامی با شرکت اجاره دهنده خودرو تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند و در صورت نیاز، با تعمیرکاران هماهنگ کنند تا مشکل را بر طرف کنند. این میتواند یک مشکل ساده، مانند خالی شدن باطری یا مخزن سوخت، یا یک عملیات پیچیده باشد، مانند نشتی مخزن سوخت یا لنتهای ترمز ساییده شده. در صورت روشن نشدن خودرو و یا اشکالات مختلف در سیستم برق رسانی، جعبه فیوز اتومبیل را پیدا کنید و در صورت امکان فیوزها را بررسی کنید. این راهنما به شما کمک میکند چگونه با خرابی اتومبیل اجارهای خود روبرو شوید. بهتر است قبل از هر گونه اقدامی نسبت اجاره ماشین و مواردی که باید بررسی شود، اطلاعات کافی داشته باشید. که در صورت برور هر گونه مشکلی آمادگی لازم را برای آن داشته باشید.
باطری خالی؟ لاستیکهای تایر صاف یا خالی شدن مخزن سوخت؟ مشکلاتی که به سرعت قابل حل هستند و نیازی به رفتن به مکانیکی ندارند را میتوانید خودتان برطرف کنید. اگر از امداد خودروی جادهای بهره بردهاید، کاغذ رسید را نزد خود نگه دارید تا بتوانید به شرکت اجاره خودرو توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده است. البته اگر تعمیرکاران طرف قرارداد با شرکت اجاره دهنده خودرو در نزدیکی شما باشند، شرکت آنها را برای تعمیر به محل شما اعزام خواهند کرد.
اگر شما توسط شرکت کرایه اتومبیل امکان استفاده از خدمات امداد خودروی جادهای را دریافت کردید، از آن استفاده کنید. اگر در قرارداد اجاره میتوانید از مزایای امداد خودروهای جادهای استفاده کنید، از آن بهره ببرید. خدمات شرکت معمولا شامل باطریهای خالی شده، تعویض تایر، تحویل سوخت، خدمات قفل و آچارکشی مقدماتی میشود. اگر هیچ یک از این گزینهها را در اختیار ندارید؟ با شرکت کرایه خودرو تماس بگیرید و از آنها کمک بگیرید. یا به عنوان یک گزینه جایگزین، شما همچنین میتوانید از یک پلت فرم خدمات سریع استفاده کنید که مقرون به صرفه و سریع هستند.
مشکل موتور؟ لنتهای ترمز معیوب؟ با شرکت کرایه اتومبیل تماس بگیرید. این مسائل به سرعت قابل برطرف شدن نیستند و احتمالا نیاز به تعمیرات جدی دارند. از شرکت کرایه اتومبیل بخواهید که شما را با مراحل بعدی آشنا کند.
اگر ماشین غیرقابل استفاده باشد، از شرکت بخواهید برای شما یک جرثقیل ارسال کند. آیا از سرویس تعمیرات استفاده میکنید یا شرکت کرایه اتومبیل، امور مربوط به خودرو را انجام خواهد داد؟ اجاره دهندگان همیشه با شرکتهای جرثقیل در ارتباط هستند، به ویژه اگر ماشین به دلیل آسیب ناشی از تصادف غیر قابل حرکت باشد. با این حال برای اکثر مسائل مکانیکی ناشی از مصرف بیش از حد روزانه وسایل نقلیه، شما مجبور به بازپرداخت خواهید بود.
ماشین را باید به کجا ببرید؟ هر گونه رسید پرداخت برای تعمیرات را نزد خود نگه دارید تا بتوانید بعدا اگر شرکت متعهد به پرداخت آنها بود، بازپرداخت آنها را دریافت کنید. در مواقعی که خرابی اتومبیل مربوط به رانندگی شما نیست، میتوانید از شرکت اجاره خودرو تقاضای اتومبیل دیگری بکنید، البته اگر این مورد در قرارداد اولیه ذکر شده باشد. همیشه در هنگام قرارداد خدمات اضافه را دریافت کنید تا در مواقع وم بتوانید از آنها استفاده کنید.
اگر تعمیرات به علت نقص مکانیکی مورد نیاز باشند، شرکت کرایه خودرو باید هزینههای مربوط به آن را پوشش دهد، مگر این که آنها نتوانند به موقع کمکهای خود را ارسال کنند. در این صورت، باید بدانید چه کاری باید انجام دهید و چگونه باید درخواست بازپرداخت را ثبت کنید.
گاهی اوقات شرایط مبهم میشود که در آن روشن نیست که آیا این مشکل بوجود آمده به علت یک مشکل مکانیکی رایج است، یا نه. آیا باتری به دلیل قدیمی بودن یا به خاطر این که چراغ ماشین را بیش از حد روشن گذاشتید، خالی شده است؟ آیا تایر به علت فرسودگی پنچر شده است و یا این که شما از روی خرده شیشه عبور کردهاید؟ اگر در قرارداد اجاره این هزینهها را پوشش میدهد، شرکت کرایه خودرو مسئولیت پرداخت را بر عهده خواهد داشت.
در غیر این صورت، قراردادهای اجارهای بیان میکنند که پرداخت هزینه آسیبهای ناشی از عملکرد کرایه کننده خودرو بر عهده کرایه کننده است. اگر از مزایای شرکت کرایه خودرو یا یک شرکت بیمه مستقل برخوردار باشید، آنها این هزینهها را پوشش خواهند داد. در غیر این صورت، شما باید شکایت خود را در شرکت بیمه ثبت کرده و یا از جیب خود پرداخت کنید. اگر شما مقصر بوجود آمدن مشکل نیستید، شرکت کرایه خودرو به احتمال زیاد به شما یک خودروی اجارهای جدید را به صورت رایگان معرفی خواهد کرد. از قبل تماس بگیرید و قراری را ترتیب دهید تا یک خودرو به محل اجاره شما اعزام شود و خودروی معیوب شما را با یک خودروی جدید جایگزین شود.
اگر ماشین اجارهای شما توقیف یا جریمه شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ اگر شما به طور غیرقانونی پارک کرده باشید، شرکت اجاره خودرو هزینههای جریمه را پوشش نمیدهد، بنابراین شما باید خودتان هزینههای مربوطه را پرداخت کنید. به احتمال زیاد شما نیاز دارید یک کپی از قرارداد اجاره خود را برای تحویل گرفتن خودروی خود ارائه دهید. در ترخیص خودروی اجارهای خود از پارکینگ تاخیر نکنید، زیرا شما مسئول هرگونه خسارت وارده به ماشین در طول این زمان خواهید بود، حتی زمانی که خارج از مالکیت شما باشد. معمولا خسارتهایی در هنگام پارک کردن و نگهداری در پارکینگ به وسایل نقلیه وارد میشود. هر قدر زمان ماندن خودرو در پارکینگ کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود. زمانی که خودرو در پارکینگ است علاوه بر این که باید هزینههای اجاره را پرداخت کنید باید هزینه پارکینگ و خرابی احتمالی ماشین را هم پرداخت کنید.
آیا ماشین اجارهای شما خراب شده است؟ برای تعیین مراحل بعدی، با ما تماس بگیرید. در مرحله اول به شما کمک خواهیم کرد تا در صورت امکان مشکل را برطرف کنید. اگر احتیاج به کمک بیشتری داشته باشید در کوتاهترین زمان مشکل را بررسی و برطرف خواهیم کرد تا از خودروی اجارهای خود بیشترین استفاده را ببرید.
درباره این سایت